donderdag 19 februari 2015

Omschrijving Casus



Puzzelhulpmiddel

Heleen Bartsoen, heleen_bartsoen@hotmail.com, 0485 08 76 25
Nachtegaalstraat 8, 8820 Torhout

Omschrijving van de problematiek/activiteit:
“ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn puzzel’probleem’ (volgens mij moet er daar een oplossing voor bestaan maar waarschijnlijk zie ik ze even niet). Misschien kunnen creatieve ingenieurstudentjes me wel helpen.

Het zit zo: ik maak heel graag legpuzzels (liefst puzzels van meer dan 5 stukken als het even kan), alleen slaag ik er bijzonder moeilijk in om die stukjes vast te nemen en als ik ze dan eindelijk te pakken krijg, laat ik ze heel regelmatig, als intermezzo, nog eens kennis maken met de grond. Een beetje verveled.

Enfin, wat ik dus eigenlijk wil zeggen: ik steek geweldig veel tijd en energie in het vastnemen van de stukjes en zoek een manier om dat vlotter te laten verlopen zodat ik mijn energie echt kan steken in het puzzelen zelf.

Ik heb al zitten denken om ‘iets’ aan mijn handpalm te bevestigen waarmee ik de stukjes naar mijn ‘handpalm toe zou kunnen zuigen’, zonder dat ik mijn vingers nodig heb want die kan ik niet fijn genoeg ‘afstellen’ (lees: plooien, gecoördineerde bewegingen maken,…) om o.a. puzzelstukken vast te nemen. Toevallig iemand een idee hoe ik dat praktisch zou kunnen oplossen?

De bedenker van de oplossing en/of degene die mee helpen denken, kunnen op mijn (eeuwige) dankbaarheid rekenen. Hetgeen ik zoek, lijkt me niet direct op de markt te zijn. De dingen die al bestaan zijn te fijn, te klein, te dun, te omslachtig of je hebt er te veel motoriek voor nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten